Sunday, June 17, 2007

Andai Kau Cinta

Sayang
andainya kasihmu masih utuh padaku
jangan biarkan mataku meliar
pada peti yang sarat menyimpan nikmat

Kasih
andainya sayangmu masih tebal buatku
usah leka memicing mataku
yang mencerlung pada deretan papan kelazatan

Kanda
andainya diriku masih kau damba
jangan bawaku ke pameran
yang menyerlahkan segala warna kemanisan

Peti aiskrim
deretan papan coklat,
juga kotak pameran telus pandang dipenuhi kek
cuma bakal membuatkan poketmu nipis
lantas beberapa bulan lagi
isinya pasti kontang
lalu banyak yang perlu kau ladeni
hanya kerana saiz wanitamu ini
bakal bertukar menjadi dua kali lipat!

Oh... oh... oh... oh...
Tidak!

Biarkan batinku menjerit derita!
Biarkan hatiku menangis sengsara!

Aku mahu Cudbury!
Aku mengidam kek keju Secret Recipe
Aku mahu ‘Hidup Biar Sedap’!

Tolong! Tolong aku!
Oh, aku tersiksa...

22 comments:

blackpurple said...

Alahai..Siap berpuisi-puisi lagi. :D

Lamanya tak makan moist choc cake dari Secret Recipe itu... :D

Sastri said...

aaaa... bestnyer... sedap2nyer...

hmm... malam ni tingin plak nak mamam sate...

bang_gugar said...

salam,

ni memang dah tahap kronik punya ke?..

sampai siap berbahasa lagi..

nnti saya hantarkan..

..kedainya!..

(",)

Ainin Naufal said...

BP,
Weh... jangan la sebut-sebut. Ngences kiye...

Sastri,
Arrr... sate kajang la tu. Tak lama lagi ada la entri pasal sate kajang pulak. ha ha ha ...

bang_gugar,
Salam. Belum la kronik lagi. Tapi kalau turutkan semuanya boleh jadi tu. Erk... nak hantar kedainya? Yahooooo!

©Opah De said...

Yong... isy... sedapnyaaaaaaaaa... ala yong, royalti kan dapat bulan nih... huhu...

ayu_mkay said...

kepingin waei kan tapi orak ngidamkan.. sek sok entoklah kui.. sabaaarrrrrr.

manjlara said...

hehehe.. camne lah entri kita bleh samaa dan serupaa nih? tentang kek, tentang coklat, tentang secret recipe! sib baik postingnya aje di saluran yg berbeza :D :P

Ainin Naufal said...

Opah De,
Royalti tatau lagi la. Lagipun besor mana leee. Benda-benda tu sume kalau nak beli sekarang pun tak jadi hal. Cumaaaaa... aduh, perlu dihindari. Uhuk!

Kak Ayu,
Kepengen banget. Tapi engko aku dadi lemo kepiye. Nek arep, sa'iki pun iso entok.

Kak Lara,
Ahaa... ada chemistry kot. Dah tengok site akak yang di sinun tu. Sedapnyaaaaa...

Yang bernama Siti said...

Mula-mula baca bahagian atas, ingatkan tema cinta suami isteri. Rupa-rupanya, cinta makan!

Ada petua mengatakan, kalau tak mau berat badan naik, timbang hari-hari. Petua itu hanya akan berkesan kalau aiskrim dan lain-lain makanan penenang hati hanya dibenarkan setakat depan pintu masuk rumah sahaja. Pesanan dari penaja bau makanan.

Ejaan yang betul: Cadbury.
Ini pautan ke resepi menggunakan Cadbury: http://www.cadbury.com.au/sites/cadbury/index.php?pageId=137

Cuba perhatikan perkataan Cadbury tu, Cad maknanya orang yang durjana dan Bury maksudnya tanam. Esok-esok nampak jenama ni di kedai dan tangan gatal nak pegang, ingatlah, ini coklat untuk orang durjana yang bakal ditanam, he he he...

Selamat mengepam badan.

©Opah De said...

Benda-benda tu sume kalau nak beli sekarang pun tak jadi hal.
Salam Yong... bukan itu maksud akak... alahaiiii... maksudnya, entahlah, tak tahu camana nak explain tapi bukan itu maksud akak lerrr... minta maaf ya kalau terkecik ati.

Abang Long said...

ya udah meleleh air liur ku ... kenapa tak habaq kat kanda yang dinda penggemar coklat dan aiskrim ..??????

khairyn said...

sekarang.. my favourite... Sainsbury atau Tesco triple choc muffin
hmmmm... sedapnye!

bang_gugar said...

salam,

sampai tak lagi?..

(",)

Ainin Naufal said...

Kak Siti,
Eh.. salah eja ek? Terima kasih banyak. Kalau tangan ni gatal2 nak pegang coklat tu, saya akan ingat maknanya. Dan saya akan pilih jenama lain pulak. Ha ha ha ... Sesapa yang ternampak tangan ni gatal nak ambik mana-mana coklat, silalah ketuk tangan saya,ya. Huuuuu...


Opah De,
Kecik hati? Pasal apa lak ni? Hish... tak de apa-apa la. Biasa jerk.


Abg Long,
Kenapa? Nak belikan ker? He he he.. kalau nak belikan, belilah dengan kilangnya sekalik. Ngeeeee...



Khairyn,
Err... kat sini ada jenama tu tak??? huhuuuu....
(tolong jangan jawab!)


Bang_Gugar,
Haa... lama sangat tunggu ni. Tak sampai-sampai pun. Uhuk!

Serunai Faqir aka SF said...

Bersajak pulakkk .. hehehee

MYA MARJA said...

Dik Nin,

Bertapa dalam kedamaian.. bertapalah...

Achik_Sufi said...

ape mende cite aiskrim lak nie...memula bace macam puisi cinta, rupe2nye iklan aiskrim da...

Ainin Naufal said...

SF,
Aku belajar berpuisi, malangnya cuma sajak 'gila' ni yang mampu terlahir. uhuk!

Kang Mya,
Saya ingin bertapa dengan aman. Tapi malang, ketenangan hati masih jauh.

Achik Sufi,
Ha ha ha... meluah rasa 'gila' dengan cara yang gila-gila juga. Sikit lagi aku nak gila agaknya.

nUr@dDeEn said...

Alahaiiii, lapornya nak makan chis kek secret recipe. Sodap, sodap! Er.. akak mengidam ker? :)

adadia said...

bagaimana pula lirik lagu memuja nasi kerabu?

Latiptalib said...

Lamanya Ainin Naufal bertapa. Biasanya kalau sudah habis bertapa jadi gagah berani dan kebal hehe. Harap2 lepas bertapa semakin bersemangat Ainin Naufal menulis.

Ainin Naufal said...

Nura,
Aah... memang sodap. Memang mengidam ni, tapi tak mengandung. Huhu...

Adadia,
Err... kena tanya dulu kat akak jual nasi kerabu kat pasal malam belakang umah ni. hehe.. nasi kerabu dia memang kaw.

Pak Latip,
Sekarang bertapa untuk cari balik semangat. Sambil-sambil tu coret-coretlah apa yang patut. he he he.