Monday, July 23, 2007

Tag Untuk Amal.

Maaf kerana baru kini dapat menyempurnakan tag ini. Tag pertama dari Dewi Sukma dan tag kedua dari Panaharjuna.

Isi tag ini disalin bulat-bulat dari blog Nurradeen, sebab sependapat dengan dia, kami sayang bahasa Melayu. Melayu, bukan Malaysia. M.E.L.A.Y.U!


1.Persahabatan adalah Sesuatu yang ikhlas dan jujur.


2. Mencintai buat hidupku kadang kala merana, kadang kala bahagia.


3. Duit menjadikan kepalaku pening. Ada pening, tak ada pun pening. Jangan jadi hamba duit.


4. Aku rindukan zaman kanak-kanak. Tapi zaman itu tak mungkin akan berulang. Sebab itu aku suka tulis buku kanak-kanak.

5. Aku cuba menyebarkan cinta dan kegembiraan dengan... belanja ahli keluarga atau kawan-kawan makan (kalau aku cukup bajetlah).


6. Petik bunga itu buat aku, ... entah! Aku jarang petik bunga, sebab rumah aku tak ada bunga.


7. Kecantikan adalah, subjektif. Cantik di mata aku, tak semestinya cantik di mata orang. Err... cantik tu apa? Boleh dimakan tak?

8. Di masa umur tiga belas tahun, yang paling aku ingat adalah, masuk tingkatan satu.


9. Aku paling gembira kalau boleh, kongsi gembira dengan orang lain.


10. Tidak ada yang lebih menggembirakan aku selain dapat mencapai impianku. Banyak impian aku. Tapi biarlah aku saja yang tahu. Kamu semua nak tahu buat apa?


11. Kalau aku berkuasa untuk mengubah sesuatu, aku akan ubah .... KL ni supaya dekat dengan kampung aku. Jadi aku boleh balik kampung selalu. Akukan ‘minah kampung’.


12. Kalaulah senyum itu sentiasa tertampal dibibir maka aku akan sentiasa jadi orang yang senyum.


13. Bukankah bagus kalau kita dapat masuk syurga bersama-sama.


14. Kalau kamu nak tolong aku menulis maka kamu perlu buat kajian banyak-banyak. Kerana aku paling menyampah cari artikel.


15. Duit bukanlah segalanya tapi aku memang perlukan duit. Ada sesiapa boleh bagi?


16. Saat yang paling membekas di hati ini semasa aku dikecewakan oleh dia, dia, dia, dia... berapa banyak dia daaaa?

17. Aku senyum bila aku jumpa orang yang senyum padaku, atau aku rasa nak senyum dengan orang tu, atau apabila aku mereng.


18. Bila aku suka, aku sengih memanjang.


19. Kalaulah aku tak payah berfikir, aku boleh tidur dengan lena. Sebab kepala aku tak biol atau hati aku tak runsing. Tapi masalahnya, aku selalu fikir betul-betul walaupun cuma perkara remeh-temeh.


20. Perkara terbaik yang aku lakukan semalam adalah aku jumpa mak aku, kaum kerabat dan suku-sakat aku yang lain. Sebab semalam aku pergi kenduri kahwin. Ha ha ha...


21. Kalau aku tulis sebuah buku, tajuk yang aku nak letak ialah, ah... kamu semua kan tahu aku memang tulis buku. Dah banyak aku letak tajuk pada buku-buku aku tu. Kamu semua boleh semak di ruang sebelah kiri blog ni. Aku malas nak tulis daaaa...

22. Satu perkara yang perlu aku buat sebelum mati adalah, buat amal jariah banyak-banyak. Semoga aku jadi mayat yang beroleh kebaikan dari amal jariah yang aku lakukan. Itu saja yang boleh sampai ke kubur selain dari anak-anak soleh yang aku tinggalkan nanti.


23. Buat meme ni, buat aku lapang hati sebab berjaya sempurnakan tag ni. Ha ha ha ....

Izinkan aku tag manusia-manusia di bawah. Adakah mereka sedia menjawab tag ini? Sama-sama kita saksikan.

1. Pak Lah.

2. Mak di kampung.

3. Melah Melia.

4. Mohd. Azri bin Badri (pakwe lama. huahaha!).

5. Ali (anak kucing kesayangan Din.)

6. Puan Ainon Mohd (chairman PTS. Wakakaka!)

7. Misha Omar.

5 comments:

bang_gugar said...

salam,

wahh!..

lama tak tinggal jejak disini.. tuan blognya bercuti sakan hari tu..

alhamdulillah hari tu dah selesai tanda harga ni..

fuhh!!

memang penat nak menjawab hari tu..

hehehe
(",)

MYA MARJA said...

Seperti pernah dengar sahaja yang nombor 4 itu. Hmm.. Mohd. Azri bin Badri.. pak we lama rupanya..

Salam senyum selalu.

Ainin Naufal said...

bang,
Terima kasihlah tetap menyinggah ke sini walaupun blog ni kurang aktif semenjak 2-3 menjak ni. Syukran

Kang Mya,
Kat mana dengar nama yang no.4 tu??? hehehe.. pakwe tipu-tipu je tu. Saja letak sebab dulu-dulu tak ada pakwe.. huhu...
Jumpa kang sekejap je hari tu, tak sempat borak. Terima kasih sebab tegur dulu.

MYA MARJA said...

Orang sibuk, mana ada masa hendak berborak-borak. Penulis prolifik tu..

ainon mohd said...

Asalamualaikum!