Sunday, June 07, 2009

Virus M

Assalamualaikum,
Harap semua sihat-sihat dan ceria selalu.
Yah, sangat kasihan kepada para pelawat blog suram ini. Sudah berapa lama tiada pos baru. Hmm, tuan rumah sebenarnya sedang bermalas-malasan dalam dua minggu ni. Tiada satu pun aktiviti yang dapat klasifikasikan sebagai kegiatan yang menambah produktiviti.
*
Setiap hari dalam masa seminggu ini, jadual tuan rumah tidak lain dan tidak bukan hanyalah berlingkar dengan bantal besar di atas comforter di depan TV, sambil menikmati koleksi-koleksi lagho. Sesekali tuan rumah terhanyut seolah-olah diri bertindak seperti hero/heroin yang sedang beraksi di TV itu. Wah, wah, wah! Celik mata terus layan DVD/VCD sampai ke awal pagi. Rehat untuk solat, lepas tu melingkar balik sambil meramas mesra bantal besar yang lembut lagi empuk itu. Yah, janganlah anda meniru aksi-aksi tidak produktif tuan rumah ini ya!
*
Tapi tak apa, sebab kediaman tuan rumah sangatlah bersih dan rapi, kerana kenit-kenit tidak ada di kediaman tuan rumah untuk menghuru-harakan keadaan kediaman. Maka dengan rasa seronoknya tuan rumah menghabiskan 3 drama bersiri dan 3 filem yang sangat seronok dalam masa seminggu. Eheeeemmm, tuan rumah mendapat banyak ilham dari hasil tontonan yang seronok itu untuk menuliskan kisah-kisah yang seronok juga (mudah-mudahan) selepas ini.
*
Heh??? Tuan rumah gemuk akibat aktiviti tidak produktif ini? Salah! Tuan rumah baru kehilangan 3 kilo berat badan hanya dengan melingkar melebihi tempoh 20 jam sehari di atas comforter itu tau.
*
Virus M tuan rumah mula menyerang lagi. Jadi tuan rumah nak bersantai-santai dengan bantal besar lagi sampai esok pagi.
*
TATA