Tuesday, April 05, 2011

Masih Bercuti

Assalamualaikum.

Ya, entri kedua di tahun 2011. Ehem, berjaya m
enunaikan janji nampaknya untuk selalu update. Walaubagaimanapun, ini bukanlah catatan untuk apa-apa. Sekadar mahu kalian menjalankan aktiviti pencucian mata sahaja adanya. Maka entri-entri selepas ini juga besar kemungkinan hanya akan dipenuhi oleh entri pencucian mata. Harap tidak ada yang mengamuklah.


Oleh kerana sudah terlalu lama tidak meng-up-date blog, maka dengan malunya saya mengaku sudah terlupa bagaimana mahu memuat naik gambar dengan jumlah yang banyak. Tadi saya masukkan dua keping gambar kek keju ini iaitu ketika menjadi model jelita, dan selepas tidak menjadi jelita lagi. Namun gambar kek yang sudah tidak menjadi jelita lagi ini sahaja nampaknya yang timbul. Yang masih jelita itu entah ke mana pula mengghaibnya. Entri ini masih ditulis, jadi belum dipublish. Entah macam manalah nanti apabila sudah terpapar. Redolah saya dengan sebarang kejadian paparan itu nanti.


Mahu cerita sikit mengenai kek keju beri biru yang tersebut di atas itu. Ini hasil tangan daripada adik lelaki saya, yang entah menggatal apa minta saya ajarkan macam mana membuatnya. Maka dengan giat saya mencari beberapa resepi. Jadi kek keju yang sedang digayakan di atas saya ambil resepinya daripada MyResipi.

Maka selepas melihat hasilnya, adalah orang yang balik bawa 1/2 biji kek ini. 1/2 lagi saya yang punya. Haha. Maka bertambahkan timbunan lemak di bawah lapisan kulitku ini oleh sebab teramat kurang produktif dalam serba-serbi, dan hanyalah bermalas-malasan selepas menjalankan tugas sebagai bibik dan supir.

Hari ini, hari yang sepatutnya dimulakan dengan projek penulisan baru, berlalu tanpa sedikit pun menulis ayat karangan novel, melainkan ayat karangan untuk entri blog saja. Oh... oh... oh... Derhaka pada diri sendirilah nampaknya. Namun itu tak mengapa kerana semuanya disebabkan hal-hal yang tiba-tiba berbangkit. Ah, bujangku tiba-tiba mendemamkan diri pula, dan adikku Si Dayah tiba-tiba nak datang pula. Tak mengapa, kerana esok masih ada.

Selepas entri ini hampir siap ditulis, nampaknya model kek keju dalam versi jelita masih juga tidak nampak-nampak. Di manakah ia menyorok? Tiadalah saya ketahui. Nampaknya terpaksalah diri ini merajinkan diri memuat naik gambar itu sekali lagi. Maka sekianlah untuk kali ini. Wassalam.

TATA ^_^

No comments: