Friday, April 15, 2011

Sushi


Assalamualaikum.

Kali ini ingin cerita perihal diri ini dan sushi. Tidak percaya saya mampu buat sushi sendiri. Almaklum, selama ini cuma tahu makan dan makan saja. Dan semuanya, dengan rajinnya saya beli saja. Mahal kau tau Tipah oi!

Ingat sushi, ingat arwah ayah. Pada minggu-minggu akhirnya, dia mahu makan sushi. Sebelum itu adik saya balik ke kampung membawa sushi bento. Ketika itu arwah diperkenalkan dengan sushi. Dan ketika saya menjaga arwah menjalani rawatan kemo, arwah minta sushi. Minggu itu juga permintaan arwah dipenuhi oleh adik saya. Waktu itu saya belum pandai pun gulung sushi. Kalau arwah ada ketika ini, tentu puas dia makan sushi yang saya buat sendiri.

Pertama kali belajar buat sushi ketika saya dan sahabat sejak di bangku sekolah dahulu berkelah di Tasik Perdana. Wah, dengan gigihnya beliau mengajar menggulung. Tak pasal-pasal kami jadi perhatian makhluk yang lalu-lalang. Kah kah kah! Hairan agaknya makhluk-makhluk tersebot, bila nampak ada kelas buat sushi kat situ. Haruslah, Tipah oi sebab muridnya cuma saya seorang.

Tak disangka, adik-adik saya pun suka sushi. Bukan sushi saja, okonomoyaki dan takoyaki pun kami suka. Cuma belum ada rezeki nak buat sebab bahannya payah amat nak jumpa. Kalau jumpa pun, status halalnya diragui. Nantilah, akan diusahakan juga buat okonomiyaki dan takoyaki pulak.

Tengok gambar di atas, sifu sushi saya puji habis noks! Mak bangga uols!

Sekian.

(V) TATA
(. .)
c(”)(”)




1 comment:

Cheritera Kami said...

rajin ye akak picnik2